قدس آنلاین- حسن احمدی فرد: جشنواره ملی بیابانگردی ایران نوروز ۹۴، در کویر «همت آباد» زیرکوه در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

  برگزاری جشنواره ملی بیابانگردی ایران در کویر همت آباد

دبیر اجرایی این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، با اعلام این خبر افزود: این جشنواره صبح ۱۲ فروردین آغاز شده تا بعد از ظهر ۱۴ فروردین، با پیمایش کویر همت آباد در منطقه زیرکوه، پایان خواهد یافت.

«علی بیهقی» برگزاری کارگاه‌های صحرایی رصد آسمان، آشنایی با اکوسیستم بیابان و آموزش کویرنوردی از جمله برنامه‌های این تور کویر نوردی سه روزه اعلام کرد.

وی ادامه داد: اقامت شبانه در کمپینگ صحرا، حضور در دره زیبای تجنود، اجرای برنامه سافاری با ماشین‌های دو دیفرانسیل، شتر سواری و مراسم اجرای موسیقی ساز و دهل محلی و همراه با آیین چوب بازی از دیگر برنامه‌هایی است که در جشنواره ملی بیابانگردی ایران پیش بینی شده است.

بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی ورزشی در منطقه، شناسایی و معرفی توانمندی­های اقتصادی و فرهنگی منطقه و انتقال آن به مسئولان درجهت شناساندن کویر همت آباد و نیز معرفی جاذبه‌های طبیعت کویر شامل شن‌های روان، ریگزار‌ها و دق‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است جشنواره ملی بیابانگردی ایران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی و شرکت‌ «میناب سیر شرق» برگزار خواهد شد و هزینه هر نفر برای شرکت در این تور ۱۶۰ هزار تومان است.

ثبت‌نام در این جشنواره تا پایان وقت اداری هفتم فروردین‌ماه ۹۴ و از طریق آدرس http://www.zirkooh22.blogfa.com امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.